lördag, januari 17, 2009

Önskelistor ??

Kommer ihåg den där ungdomliga känslan över att få åka ner till brorsan och köpa skivor , det var solklart bättre än julafton, jag hade ofta sparat pengar i många månader för att kunna bläddra bland den härliga vinylen. Dessutom sov jag över och vi satt spelade heta vax till sena timmen, det är offantligt längesedan men pirret över att hitta fynd finns kvar, enda skillnaden är att man nu sitter på nätet och hittar sina nya favoriter, kan ibland kännas lite tråkigt tycker jag. Det mest troliga är att jag börjar att bli gammal som sitter här och funderar över svunna tider. Hursomhelst är det alltid roligt att hitta ny musik eller låtar med gamla artister som jag inte hört. Här är några nygamlingar som säkert går att få tag på men med mycket möda.

4 kommentarer:

TP sa...

Ahh.. det var tider det!
Bläddrande bland vinylen till man fick kramp i fingrarna. Farande kors å tvärs över stan för att hinna med alla skivaffärer på fyra timmar. Vidare hem å gå igenom dagens fynd.
Men som det känns nu kan mycket väl vinyljakten få en revival igen å då ligger bröderna bräder i startgroparna.
Alla har vi varit barn i början. Så oxå storheter som de nyss visade. Den enda som i mitt tycke håller klassen är Damned's version av Stones "Citadel" från Gonzos hat-LP "Satanic Majesty". Men å andra sidan är den från början av 80-talet, långt in i deras karriär.

Gonzo sa...

Vadå hat lp??????...Stones har gjort betydligt sämre skivor än Satanic. Håller däremot med föregående talare om just dessa alster.

Jimmy Myhre sa...

Inta hata bara älska goa .........
Även om kvaliteten varierar kan det vara kul att höra lite ovanliga låtar.

TP sa...

Hehe, den tog!
Inget allvarligt menat men varje gång vi sätter på skivan före Beggars Banquet så kommer ett besviket suckande från din ande.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »