söndag, januari 25, 2009

Fågelman Och Maskinmän

En av mina favoritartister har till min glädje spottat ur sig ett nytt album, Andrew Bird är en multimusiker från Chicago som fortsätter att hacka sig in i mitt undermedvetna med en sanslöst talangfull egenhet. Det nya albumet heter "Noble Beast" och är en blandning av fiolriff, visslingar och ljuva toner som i början kan kännas hårdsmält men tro mig det här albumet kommer att växa sig stor som en kanadensisk ek. Kommer vara med på min årslista, var så säkra. Vet inte när albumet blir tillgängligt i Sverige men håll utkik..... Andrew Bird på Myspace Lyssna på spår från nya skivan Varför inte lyssna på hela albumet här Som om inte detta vore nog såg jag att Pitchfork Tv har en special med Kraftwerk denna vecka, livekonsert från Minimum-Maximum turnén ligger ute för allmän beskådan

8 kommentarer:

Anonym sa...

Dom kommer verkligen slag i slag nu med nya fina album, favoritartisterna. 2009 har rivstartat. Tack för tipset!

Gonzo sa...

Andrew Bird ska jag ge lite tid. Men va maffiga Kraftwerk va....sanslöst fräckt.

Malin sa...

Inte fastnat för Andrew de få gånger jag tidigare hört något av honom. Men nu vid närmare lyssning så låter det väldigt trevligt så jag får försöka kolla upp honom lite bättre framöver. Tack för tips!

Anonym sa...

Andrew Bird e helt ok men KRAFTWERK!!!
Vilket makalöst liveljud. Gåshud!
Å vilken scenshow. Om ni tittar riktigt noga så kan ni förnimma att en av juniorerna i mitten rörde ena benet i en halv takt till musiken. Han fick sparken efter showen.
När Atkins, May å Saunderson skapade technon i slutet av 80-talet hade dom Kraftwerk som de största förebilderna. Det dom inte kunde fatta var hur ett gäng stela och strikta tyskar kunde få sin elektroniska musik att svänga så hejdlöst.
TP

Jimmy Myhre sa...

Andrew kräver oftast lite genomlyssning, klippen från Minimum maximum turén är sanslöst bra, titta speciellt på en av dom som byter ståben ibland, foten nästa ??

Jimmy

Anonym sa...

Har inte lyssnat på Andrew tidigare, men jag har en känsla av att jag kommer lyssna på honom en hel del nu. Låter riktigt intressant. Tack för tipset. Tyvärr verkar Pitchfork ligga ner nu igen så det blir inget Kraftwerk idag.

Jimmy Myhre sa...

Verkar som att Pitchfork funkar på dagen men inte på kvällen

Anonym sa...

Vilket lysande koncept!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »