torsdag, januari 01, 2009

Först ut!..eller höga knän o höftrullningar.

Ja då var man där igen.....med nya löften om en bättre tillvaro. Mindre snask, mer motion och en dröm om en kropp lika smärt som den var i Roskilde -92. Joggingdojorna har legat tryggt förvarade i sin kartong sedan inköpet i oktober, med motiveringen att "efter nyår då jävlar". Det jobbiga är att här sitter jag nu med ett tungt bakrus och inser att NU just NU!!! är det ett nytt år. Ja ja ja....nog med skälvömkan och gnäll. Efter Skivgristräffen i december fick jag något slags bakslag.....orkade inte blogga, sket i alla nya fantastiska band som gjort helt fantastiska album under året. Jag gick tillbaka och började lyssna på sådant som jag var mycket väl bekant med. Bl.a har jag mycket noga tagit mig igenom Bob Marleys katalog........helt fantastiskt bra (troligtvis för att Jimpan lirade Aswad när vi kom.) Även den svenska baktakten har lyssnats flitigt på här hemma.
Så för att komma igång och önska er en god fortsättning, ger jag här tre underbara smakprov på musik för själen.
Och sist men inte minst, min personliga favo med Peps:

3 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Håler helt med, ibland blir det för mycket. Skönt att rytmerna smittade av sig.
Marley är en förevigad hjälte som aldrik sviktar, tror att det är bra att gå tillbaks ibland för att hitta formen-rytmen igen. Ser framemot morgondagens vinylkväll.
Bra låt med Peps

Jimmy

Anonym sa...

Lustigt vad en del musik smittar, har också ägnat en del av december åt att uppdatera min reggaekatalog. De här låtarna hjälper mig igenom första halvtimmen årets första arbetsdag, suveränt som vanligt. Ikväll är det väl min tur att ta mig igenom "I´m not there" något som mina kunder verkar ägna sig åt idag.

TP sa...

Till reggaen kan man alltid tryggt återvända. Den invaggar oss i ett lugn å värmer våra kalla leder.
Bobban e fantastisk men Per-Åke Persson e fasimej än bättre.
Å Maskin nr. 2 är ett mästerverk helt inspelat,förutom trumpet, av maestro själv. Texten är fortfarande, efter 30 år, rykande aktuell.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »