fredag, augusti 21, 2009

Halka i cyberspace!

Jaha då har man landat igen efter en fantastisk musikalisk upplevelse på Way Out West. Både Jimpan och TP har ju redovisat festivalen på ett mycket detaljrikt och målande sätt, så jag tänker inte tjata ut ämnet mer, jag håller med om bedömningen. Premiärfestivalsbesökaren (min dotter) har varit i eld och lågor och babblat på som en speedad tjackpundare om hur bra festivalen var. Jag kan bara nicka instämmande och samtidigt känna en stolthet i bröstet som bara en far kan känna.
För mig var höjdpunkterna Band Of Horses, Timo, Teddybears,och Wolfmother. Största överraskningen var Calexico. Jag tycker så här i efterhand lite synd om My Bloody Valentine som blev bortmixade.
Hursomhelst regnet öser ner, jag sitter med en omtenta och försöker förstå det som jag inte förstod i våras (suck). För att inte dö av tristess är man tungen att slösurfa lite, lyssna på musik och fundera på vad man skall göra när tentan är färdig. Jag halkade av misstag över en ny låt?! med ett av mina gamla favvoband Alice In Chains. Med en viss skeptisism lyssnade jag igenom låten och döm om min förvåning.....det här svänger. Så till er alla från mig "Check My Brain"

4 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Tungt som en taggtrådsbestyckad metallnalle i höstregnet,den nye sångaren låter dessutom skrämmande likt orginalet, fräckt med svajet, hade det varit vinyl så hade man troligen konrollerat mitthålet

Swimmy

Gonzo sa...

Ha ha ha ha ...ja svajet låter onekligen som när man spelade singlar utan puck. Länge leve vinylen. Taggtråd minst sagt, och visst låter nya sångaren otäckt likt Mr. Staley. Det riktigt klack till i grunge hjärtat.

TP sa...

Svängde gjorde det sannerligen, i dubbel mening.
Reagerar oxå över sången. Jag trodde den vandrande pinnen var död!

Jimmy Myhre sa...

Vandrande pinnen !! nu var det snudd på sträckning i axeln igen !!

Jimmy

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »