måndag, augusti 24, 2009

Kraftig Katalog

Såg glatt att merparten av Kraftwerks katalog skulle återutges remastrade samt med extra smågodis, vad månde bliva av detta, puh. Därför i glad syntpopsanda kan jag meddela att i morgon den 25/8 skall Wonderland Records ha en minifestival med några av bolagets artister, namn som "Arvid, Hearts Of Black Science, Emmon och Thermostatic kommer att spela på Trädgårn i Göteborg. Missa isåfall inte Hearts Of Black Science som är überbra. Hearts Of Black Science - Empty City Lights (videoklipp)
Fler låtar finns för lyssning eller nedladdning på Wonderland Records hemsida
Hur skall jag avsluta det här nu då ?? Jo med en video av Göteborgs stoltheter The Soundtrack Of Our Lives som visar upp en flippad sida ..

4 kommentarer:

TP sa...

Kraftwerk är givna köp. Så mycket outgivna extraspår finns det nog inte tyvärr. Det blir nog bara någon remix. När Karl Bartos tröttnade och hoppade av hade dom suttit i fjorton år å vridit på sequenserknappar för att följa upp Electric Café.
"Empty City Sky" tillhör en av mina absoluta favoritlåtar från senare år. Tydligen har Hearts of Black Science någon koppling till Stenungsund. Någon som vet?
I "Nothern Ambulance" hittade jag en egen favorit med Thermostatic.
TSOOL är värda ett eget jätteinlägg på grisen. Gonzo?

Jimmy Myhre sa...

Stämmer säkert angående extras men jag läste att det skulle komma smaskiga bilder och mer åt det hållet, Koppling till Sundet ? Låter som det behövs mer forskning.
Gonzo är sannerligen den rätte "Mannen" för ett inlägg av denna dignitet

Hafnet
Jimmy

Gonzo sa...

Oj oj...nu känner jag lika stor press som Roberto Baggio i VM finalen -94. Jag skall försöka fila ihop ett inlägg om grabbarna grus i TSOOL.
Ser fram emot en gedigen genomgång av Kraftwerk nästa sittning.

Jimmy Myhre sa...

Hoppas att det går bättre för dig än för Baggio, vilket jag är helt övertygad om, Kraftwerk lär få en revival när boxen har landat..
Givetvis skall jag dra med dig i detta Gonzo..

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »