onsdag, augusti 26, 2009

Lite gammalt, lite nytt..(eller när tentan satte klorna i mig)

Att skriva en hemtenta är en sjuhelvetes process. Man sitter där framför datorn och försöker pressa fram en massa ord som inte vill komma fram. Tankarna flyr iväg åt alla jävla håll. Det e svårt att behålla fokus.
Som tur är finns internet och youtube.....och spotyfi förståss. Det blev inte ett dugg lättare när Jimpan la upp inlägget om listorna.....ska bara kolla lite och så har en timme paserat. Som om jag inte hade tidsbrist innan.
HURSOMHELST så kollade jag runt lite och hittade två coola grejer jag vill dela med mig av.
Först ut är en låt som jag som barn diggade skarpt den kan ni lyssna på här (spotify) och sedan orginalet(oxå spotify) som svänger ordentligt det med.
Nu till en helt annan sak. Kolla in vad Gamgubbarna håller på med. Blev positivt överaskad. Man får tacka sin sambo som fortf. håller utkik efter dinosaurier.

3 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Vilken nostalgi Gonzo, hur många gånger har vi inte gungat i takt till just denna klassiker, sköj att höra orginalet.,.

Jimmy Myhre sa...

Glömde visst Kyssarna, lät oväntat bra, får nog tacka din sambo jag med, det är ju kanske inte det första gruppnamnet jag söker på..

TP sa...

Det här e soundtracket från Jimpans pojkrum.
Har faktiskt aldrig hört orginalet. Fräckt!
Dom kände väl sig tvungna att baktakta med så fräcka turnékompisar!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »