torsdag, augusti 20, 2009

Zaza Brazza ...

Drömsk dronepop med inslag av shoegazer kan jag aldrig få för mycket av. Har sedan Slowdives storhetsdagar varit ett stort fan av just denna musik. För er som tvivlat på genrens överlevnad så kan jag lugnande säga att den fortfarande andas och frodas, kanske inte i samma utsträckning som i slutet av åttio, början av nittiotalet men ändock. Bandet Zaza från New York sveper förbi mitt öra och lämnar en hinna av samlat lugn . Bandet har precis släppt en rykande färsk EP vid namnet " Cameo" Skutta gärna in på deras Myspacesida..
EP:n finns även att köpa på Emusic

3 kommentarer:

TP sa...

Fräckt fräckt!
Å typiskt Jimmyschkt.

Anonym sa...

Exakt TP, typisk Jimmymusik skulle jag vilja säga, jag simmar som vanligt glatt runt i kölvattnet på sådana här tips!

Jimmy Myhre sa...

Jimianskt, kul att ni gillar..

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »