fredag, augusti 21, 2009

Luciarock

Har du inget för dig på lucia så har du möjlighet att kolla in ett klassiskt band i Lisebergshallen. Inget att fundera över säg bara Yes.
Denna stundtals hårt kritiserade grupp har överlevt många slitningar och mängder med medlemsbyten. Sättning på denna turné är dom gamla rävarna Chris Squire, Allan White och Steve Howe samt nykomlingarna David Benoit och Oliver Wakeman. Det två sistnämnda har bägge en lustig historik. Ni som kan er symfoniska historia känner igen Olivers efternamn. Visst är det Ricks son. När den legendariska tangentvirtousen avböjde turnéförfrågan lämnade han i alla fall två tips till ersättare, hans bägge söner Adam och Oliver.
David Benoit är en ännu konstigare historia. Han fick ett samtal från Chris Squire som hade sett klipp med honom på YouTube. Chris erbjöd han att ersätta Jon Anderson som har hälsoproblem.
Anledning till varför valet föll på just David finner ni här.
Vi pratade om röstlikhet i inlägget om Alice In Chains. Vad tycker ni då om detta?

2 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Nu är jag inget vidare Yesfanatiker men nog tusan låter det som i gamla dagar, undrar hur dom hittar dessa perfekta copycats ??

Jimmy (Owner Of A Lonely ..)

Gonzo sa...

Har oxå hört om Jon Andersons hälsoproblem men jag vet att han samtidigt e ute på egen turne. Osämja e ju inget nytt när det gäller Yes. Men jag har sett den riktiga sättningen 2 gånger så jag passar nog denna gång.

Ps. Therese har köpt 2 billj. till Alice Cooper den 14:e dec. Undra om det blir jag eller Maja som får hänga med?

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »