onsdag, september 09, 2009

Braxens Dag Och Plöjlist


Såg på företagssidan att jag tokmissat Braxens dag i Gamlestaden , oj oj vad har jag nu gått miste om tänkte jag, vem kommer på alla dessa underbara benämningar, givetvis underhållande för oss med livlig fantasi men jag tror att dom försöker vara seriösa ”Varmt välkomna till Fickpluntans Dag här i Finkelsvik”. Det svenska språket ger utrymme för många invecklade / utvecklande ord och meningar, kanske därför jag gillade svenskan i skolan.

And Now ...

Nog med pladder, dags för en liten runda bland alla nya upptäckter, årslistan fylls på varje vecka med otaliga mängder häftig musik och i mitten står jag som en lyckligt inlagd syltgurka. Det gäller att kunna sila eftersom mängden musik är enorm.

9 kommentarer:

Gonzo sa...

Syltgurka???? det har jag aldrig ätit. Något som kommer bjudas på när vi ses??
Huga vad mycket låtar...det mesta låter bra, får se vad som till slut passerar nålsögat.

Jimmy Myhre sa...

Har du inte ätit den mycket exklusiva syltgurkan ?? Går bra att ha till kalvkind eller liknande. Finns några godbitar som jag tror kan leta sig igenom nålsögat Gonzo

anders sa...

Gott att du scannar skivmarknaden, Jimmy. Nu har jag att göra några timmar.

PS. Själv scannar jag mest bokmarknaden numera. Man kanske skulle bokblogga istället? Nej, jag skojar.

Jimmy Myhre sa...

En bokblogg kanske inte är så dum idé ändå.. "Dagens boktips" ninaninaninana .............
Försöker att plocka fram godsakerna men skall jag vara riktigt ärlig så är det svårt för en snart 40 åring att hänga med.. det kommer så förbannat mycket
eeeelaendsproepleeem

Jimmy

Boggen sa...

Snygg spelare! En sån vill jag ha!
Visst kommer det massor med ny, bra musik. Om det ska fortsätta så här hinner man ju inte med all gammal bra musik! ; )Fanfarlo gillar jag också skarpt, The Boy Least Likely Too är också en ny bra upptäckt, liksom The Antlers. Foreign Born hänger på Vampire Weekends glada pop, I like, och Roadside Graves och Auerbach och...Ja en grym lista helt enkelt, Tack!

TP sa...

Jaha, så kom det en sådan där helt oöverkomlig lista igen med bara bra låtar, dessutom nytt. Det enda jag hade hört innan var Von Bodies låt. Hur ska man kunna ta till sig allt?
Skönt att det även är lovliga byten som kan stilla lite downloadabstinens.
Detta kommer att spelas i stugan under helgen.

Jimmy Myhre sa...

Kul att du gillade spelaren Boggen, tryck på länken Learn more about this player så kommer du vidare där du kan klippa,klistra in koden, lägg den någonstans bland bloggens html kod (lade min längst ner) och den letar automatiskt upp mp3 länkar, hyfsat snabb dessutom. Det finns såna mängder musik där ute att jag blir snurrigare än vanligt.
Skönt att jag kan stilla din abstinens T.P, låter hur mysigt som helst med lite ny musik i stugan, en liten virre också kanske ??

Jimmy

Malin sa...

En riktigt skön lista Jimmy! Gillade verkligen Fanfarlo, Foreign Born och Dan Auerbach. Tackar för tips!

Jimmy Myhre sa...

Skönt med lite fräsch musik inför helgen Malin, Fanfarlos nya album "Reservoir" ligger med på min årslista så även Foreign Born, verkar som detta året blir svettigt värre med all bra musik att hålla reda på.
Fridens
Jimmy

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »