söndag, september 27, 2009

Nu Lunkar Vi ...

Efter en sanslöst trevlig helg i grisens tecken med skivrunda, spelkväll och mycket öl är det dags för vardagslunken igen, tänkte tipsa om skivrundans kanske mest heta inköp( bland mina egna nytillskott) "The Alberta Cross" och deras nysläppta fullängdare Broken Side Of Time. En förbaskat bra platta som blandar tung rock med ljuvliga melodier, sångaren påminner mycket om Ben Bridwell i Band Of Horses . Tydligen är dom svettigt bra live, så kommer dom till gamla Svedala, tveka för guds skull inte
Dags att upptäcka mina vänner..

8 kommentarer:

Malin sa...

Härligt Jimmy! Jag upptäckte också Alberta Cross förra veckan och som du säger, det är förbaskat bra!

Anders sa...

Gonzo var väldigt noga med att jag skulle lyssna på Alberta Cross efter gristräffen. Han hade på känn att jag skulle älska dom. Han hade helt rätt!

Jimmy Myhre sa...

Hej på er Malin och Anders, kul att också ni upptäckt Alberta, kanske inte så konstigt att man fastnade med tanke på likheterna med Band Of Horses, Gonzo hade således fullständigt rätt.

Gonzo sa...

Fan va svängit....gristräffens slag under bältet.

TP sa...

Jag håller med er övriga. Det här är riktigt bra.

Jimmy Myhre sa...

Alberta och Tim Buckleys Phantasmagoria In Two var det bästa jag hört på minst en vecka ....

Boggen sa...

Hallelujah vad bra! Hade läst lite om bandet på andra ställen och lyssnat på förra platta "The thief & the heartbreaker" och var ärligt talat inte alls imponerad, men denna är ju grym! Måste nog lyssna mer på den förra, den kanske växer och omvärderas.

Jimmy Myhre sa...

Visst tusan är det svinbra Boggen, fastnade som julknäcken ända in i emaljen.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »