onsdag, september 30, 2009

Vad Ända In i Laxlådan ??

Min vallfärd mot tonernas nirvana fortsätter med ännu meeeeeeeeeeeeeer musik, vore rent av kriminellt att inte dela med mig av ett sådant själsligt behag. Som vanligt är detta lagliga smakprov, ladda ner genom att högerklicka och sedan spara, eller bara lyssna och njut genom att trycka play. Miike Snow vill jag passa på att tacka MalinMusikfeber för, annars hade nog hans namn försvunnit ut i vintergatan. The Cave Singers - At The Cut Miike Snow - Silvia Diamond Rings - All Yr Songs Lovedrug - The Monster Grand Archives - Silver Among The Gold

8 kommentarer:

Malin sa...

The Cave Singers föll mig verkligen i smaken. Får bli det första jag lyssnar till imorgon.

Kul att du fastnat för Miike Snow!

Boggen sa...

Ett nytt smörgåsbord, tackar!
Trodde att Miike Snow var en helt ny artist och anade föga att det var hitmakare som Bloodshy & Avant som ligger bakom! Bandet är dock långt bättre än något de gjort åt andra tidigare tycker jag. Lyckas mixa sin dokumenterade hitkänsla med något eget.
Diamond Rings har nästan lite The National-känsla, intressant!
Grand Archives låter också mycket intressant.

Malin sa...

Är Miike Snow svenskt?! Det var som tusan, det visste jag inte. Jag trodde det var brittiskt eller amerikanskt...där ser man! Bloodyshy & Avant alltså.

Jimmy Myhre sa...

The Cave Singers är nya favoriter, säger som du Malin "Är Mike Snow svensk ??? Man hittar smågodis varje dag om tiden finnes. Kul att ni gillar artisterna Malin och Boggen.

TP sa...

Ytterligare ett gäng pärlor. Man tackar å småniger!

Anders sa...

The Cave Singers var förband åt Band Of Horses på Sticky Fingers för 2008. En konsert jag fick biljett till i elfte timmen. De var för övrigt grymma, grottsångarna, drog upp ett ös så att man nästan glömde bort Band of Horses. Sa det till sångaren som stod vid vid cd-disken efter spelningen. Han blev glad.

Jimmy Myhre sa...

Hade gärna varit där och sett dessa grottbjörnar Anders, kommer ihåg din recension vilken gjorde att mina säcklingsbesvär tilltog dramatiskt, kul att du fick nämna det för sångaren, kan tänka mig att det spetsar till konserten ytterligare

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »