fredag, september 11, 2009

Flaskhals Och Sandhammare

Resegarantier som pluspatient ?? I natt sprang jag ikapp med Mumintrollen och bakade bläckpatroner till kaffet I dag klämde jag en flourtant på näsan och viskade bryskt ”har en hel påse med sura månar i fickan” Varför inte sadla om och bli blåbärskung i Japan tänkte jag, som en övermogen jordgubbe försatte jag tiden med att titta in i solen Fläker, vräker , bräker, i sandhammarens slag , fastnar som en tvåfotsvårta, blir svart som ett skogstroll, sitter ner fast upptäcker att jag står rakt som en inoljad telemast Slav under den enbenta socklöshetens krona och förmyndare av slitet rödmosigt flaskansikte Riktar besvärligt blickfång genom sällsynt intränade snedsteg, slarvar välvilligt med en talangscout som sedan bryter upp och går till skogs. Lämnar min signatur hos en finsk samhällskritiker och berättar om min stabila kosthållning Säcklar , äcklar, häcklar Känner mig som ostbiten som fastnat i vasken ”full av liv och hedersamt envis” Stänger ni av mig som hemsöker jag släktkalas i en evig invit. New Model Army - White Coats

6 kommentarer:

TP sa...

Jobbig arbetsvecka???

Har våra längst gångna kunder smittat?

Enough is enough!!!

Gamla hederliga Justin med kompanjoner. Jag tror jag sagt det förut men NMA är den grupp jag sett mest konserter med. Jag tror jag är uppe i fyra plus en solokonsert med Justin. Å jag tycker dom håller nog så väl ännu, 25 år in i karriären.

Jimmy Myhre sa...

Yes en arbetsvecka som heter duga, ibland känns ordbajs riktigt befriande och skönt, tyckte att white Coats stämde hyfsat in, inte för texten utan titeln. NMA får jag aldrig nog av som tur är..

Jimmy

anders sa...

Fantastiskt!
Jag hade gärna fortsatt i evigheter att läsa dessa ljuvligt absurda rader!

Jimmy Myhre sa...

Härligt med en likasinnad Anders, ibland måste man skriva av sig från den innersta villervallan
Kul att du gillade det..

Jimmy

Gonzo sa...

Finsk samhällskritiker......sanslöst bra.

Jimmy Myhre sa...

Hade ytterligare några galenskaper som fick kliva åt sidan, troligtvis kommer ett inlägg med samma absurdialis

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »