lördag, september 12, 2009

Vänd Den Andra Kinden Till

En finsk pinne och en pucko tack !, Ingen vanlig beställning kanske, men mat finns i de mest extrema variationer . När jag och min käresta var ute och firade dagen B (dvs bröllopsdag) njöt vi av restaurang Basements smakfulla kreationer,minns särskilt huvudrätten innehållande kalvkind ?? hade stor lust att fråga om hur den tillreddes (det är ju inte varje dag som man äter av en kind) När jag sökte på nätet för att få lite mer information om denna märkliga rätt såg jag att den låg under samma flik som fårhjärna, grisknorr, testiklar, gristryne mmmm . Mitt sökande hade nått sin gräns, det får räcka att maten är god, sen vill jag nog inte veta mer. UB40 –Food For Thought

6 kommentarer:

Anders sa...

Kongenialt låtval (tillika världens underbaraste reggaelåt) till en text som på allvar får mig att överväga vegetarianism. Eller åtminstone att aldrig någonsin gå till Basement.

Jimmy Myhre sa...

UB40 gjorde en hel del bra låtar Anders, finns dock vissa med smörbeklädnad som bör undvikas.
Antagligen bra att inte veta exakt vad man stoppar i munnen, gött är det iallafall (oftast)

Jimmy

Gonzo sa...

Ibland gör man bäst i att inte veta vad man stoppar i munnen. Åsna och nermalda grisöron har nog slunkit ner i form av kebab både en och annan gång kl. 03.00

Låtvale......mumma känner hur det rycker i knäna.

Jimmy Myhre sa...

Visst är det så Gonzo, det finns nog mycket som vi inte vill veta, undrar vad fiskbullar egentligen innehåller ??
Kändes som det hade varit för lite UB40 på bloggen

TP sa...

Från Jamaica strömmade varma toner i baktakt. När de nådde Birmingham mitt under Thatcher-eran blev tonerna kalla och ödesmättade. Blåset liknade signalen i fabriken som en gång förkunnade arbetsdagens slut. Men nu var fabriken tillsammans med många andra stängda. De arbetslösa vallfärdade till arbetsförmedligen där de bland annat fyllde i blankett UB40.

Jimmy Myhre sa...

Vinylen måste fram broder, hur mycket av den här varan finns inte bevarad i källarplanet In The Big High ?? Fasen vad sugen man blir, tag med några vax den 25 så får du dom dessutom tvättade

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »