lördag, juni 14, 2008

Järnspikar !!!!


Två minuter från oavgjort, men skall man vara ärlig så föll Sveriges spel ihop när Zlatan utgick i halvtid. Rosenberg är ju knappast en targetplayer för snabba uppspel. Spanien var det klart bättre laget i andra halvlek och förtjänade vinsten, men varför göra målet så förbaskat sent. En heroisk kämpainsats Sverige men vi behöver våra bästa på planen om det skall gå hela vägen. Zlatans tyngd tryckte ner det spanska försvaret och det syntes att dom var livrädda för hans fantastiska spelsinne. Tråkigt att förlora men det var med flaggan i topp...............

Vi bryter ihop och kommer igen !

4 kommentarer:

Gonzo sa...

Suck!!
Varför envisas med att byta in Rövenberg!!! som i mitt tycke aldrig hållt nån högre klass i landslaget. Tacka vet jag den gamle sure ÖIS:aren som har en jävla näsa för mål. Jag håller med om att di svenske tappade all tyngd när Zlatan gick ut......men som ett känt punkband en gång sa........."PÅ DOM IGEN DOM BLÖDER I RYGGEN!!

Jimmy Myhre sa...

Håller helt med dig Gonzo, Rosenberg har verkligen inte gjort någon glad i landslagströjan. Se det från den positiva sidan, du får se en helt avgörande match live !!!

TP sa...

Helt rätt kompisar! Allbäck hade varit det rätta alternativet. Hade Rade Prica varit med så hade Lagerbäck garanterat slängt in honom.
Förutsättningarna är, som många med mig trodde, oförändrade. Hade inte spelat nån roll med en pinne eller rent av vinst igår. Minst avgjort mot Ryssland är ett måste för avancemang.
Gilla läget!

Anonym sa...

Rosenberg har inte varit het på tre (?) år. Och då fick han ju inte spela. Typiskt Lagerbäck att inte matcha när de är i form, men ändå behålla i truppen när bäst-före-datumet gått ut(var är Marcus Berg till exempel). Men, annars får jag säga att Sveriges förstahalvlek är det bästa "fotboll" jag sett ett svenskt landslag prestera mot kvalificerat motstånd i ett slutspel. Sveriges passningspel var stundtals mer spanskt än paella. Jag var stolt framför teven. Och det tillhör inte vanligheterna...

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »