söndag, juni 08, 2008

Nunnan kör en specialare och fastnar


Efter en helg av vinylyra kändes det roligt att återvända till datorvärlden igen, här bjuder jag på några klipp som jag fastnat vid på den finurliga webben. Med tanke på att fastna är det någon som kommer ihåg det glada sjuttiotalets flugfångare ? , en upplevelse man sent glömmer.

The Leather Nun - I Can Smell Your Thoughts Tycker mig känna igen vissa figurer på scen ??
Hercules And The Love Affair - Blind Var ett tags sedan jag hörde den ljuvliga stämman
Sator & Thåström - What You Are Is What You Get Uppvärmda och klara
The Specials - Hey Little Rich Girl Mmmmm gamla godingar, försök att översätta texten i början
Jimi Hendrix - Sunshine Of Your Love Kommer särskilt ihåg en svensk obskyr kultgrupp vid namnet Bidés som gjorde en helt egen version, vart tog dom vägen ???
Philip Boa And The Vodooclub - And The She Kissed Her Såg han live i Roskilde under 1800 talets andra hälft, grymt bra....................

6 kommentarer:

TP sa...

Wow!
Nu menar jag inte festivalen utan låtarna.
Nunnans bästa låt med en husvärd på trummor å smal basist.
Blind e en grym låt som passar Anthonys röst otroligt bra.
Sator å Stortån sjunger upp sig t Die Toten Hosen!!! Vajert!
Specials får allas ben att börja rycka.
Bidés kommer jag aldrig att glömma. Dom kom, dom sågs(av få), dom segrade, dom försvann! Eller så fastna dom i flugfångarn!
Philip Boa e en germansk herre som gjort dom mest vidunderliga låtar.
Hur fan ska kunna somna nu!!

Anonym sa...

Kan bara instämma med TP, fan vilken härlig lista. Hercules har jag missat, skall bli kul att förkorva sig dina vinylplattor vid något tillfälle. Bidés - vad skall man säga om dem, de slutade när de var på topp, medlemmarna påstås leva tillbakadragna liv, långt bort från ära och berömmelse.

Jimmy Myhre sa...

Det är mycket mystik bakom Bidés korta men explosiva karriär, man undrar hur långt dom skulle kunna gå inom denna svåra arbetsform.

Jimmy

Gonzo sa...

Fy faaan vilket gött inlägg, man får rysningar.
Först "Nunnan" hade förträngt hur bra dom var. Sen Sator och Thåis...ett av de svängigaste konsept som gjorts just då var både Sator och Thåis jävligt bra. Den energin kan jag sakna ibland.
Sunshine...en av mina favvosar. Lägg desutom märke till att Jimpan lirar på en Gibson!!! vilket inte hörde till vanligheterna. Föresten hörde jag ett rykte om att Bidés flyttade till Nepal och startade ett kollektiv med musikskola där man idag är den främsta skolan när det gäller att lära ut konsten att spela Tibetansk anusflöjt.

Jimmy Myhre sa...

Tibetansk anusflöjt är ett instrument med anor, ungefär som cowbell

Jimmy

TP sa...

Glockenspiel!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »