lördag, juni 14, 2008

Laddad Till Tusen


Nätet är fullt med märkliga överraskningar eller vad sägs om följande händelse : Tidigare under kvällen letade jag otåligt efter en bild till mitt inlägg om Sveriges match mot Spanien. För att få en passande bild till titeln Järnspikar sökte jag på Google efter spikar och vad dyker upp, jo givetvis en bild med sexuellt budskap. Hur kan en sökning på spikar generera detta kan man fråga sig, all you sinful perverts.............
Nu till någonting av klart större vikt, nämligen gratismusik. Det finns en hel del godbitar att hämta hem och som dessutom är helt lagligt. Allt fler band har upptäckt nätets genomslagskraft och lägger upp försmak och gratisspår från sina skivor. Detta gynnar givetvis oss musikälskare.
Här kommer några rekomenderade nedladdningar (Direktlänk till mp3filen)

Spiritualized - Soul On fire Från senaste skivan, suveränt
The Foals - Balloons Egensinnig rock
Every Move A Picture - Signs Of Life Frän rock med elektroniska inslag
Wolf Parade - Call It A Ritual Alternativrock, bra som vanligt
Fleet Foxes - White Winter Hymnal Nu när dom fastnat blir jag inte av med dom
13 Ghosts - Beyond The Door Psykedelisk rock

2 kommentarer:

TP sa...

Görgoa tips Jimmy!
Fleet Foxes,13 ghosts å Throw me the statue diggar jag skarpt.
Har precis sett den osannolika upplösningen på matchen mellan Tjeckien-Turkiet. Synd att tjeckerna inte hann å kvittera. D hade varit skoj å se en utespelare stå i mål under straffsparksläggningen!

Jimmy Myhre sa...

Vilken match, turkarna kämpade som anabolstinna blåbär.

Jimmy

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »