söndag, juni 08, 2008

Torka!

Jag har senaste tiden ägnat alldeles för lite tid på grisen, orsaken har varit att jag helt enkelt haft så mycket att göra att mitt musiklyssnande i princip har varit begränsat till de träningsrundor på cykel jag har ägnat lediga timmar under våren till. Jag var visserligen på en helt suverän Nick Cave konsert för några veckor sen men i för övrigt har det varit musiktorka i Romelanda. Är dessutom lite deppig för att han utelämnade min gamla favvis ”hardon for love” just den kvällen. Hur som helst så satt jag på min cykel idag igen, på väg hem från Orust i ett sista krafttag inför Vätternrundan och funderade över cykelmusik. Normalt sett brukar jag göra en spellista med gamla beprövade favoriter men idag så lät jag ipoden blanda fritt. Så när jag börjar skymta Stenungsunds fagra industrier så tänker jag att det måste finnas något som stämmer in på motvind och ont stjärten (förutom Tom Robinssons gamla klassiker. Ur lurarna strömmar då Kjell Höglunds fantastiska beskrivning av ungkarlslivets vedermödor. Tänkte att skall stjärten hålla i 30 mil så är det nog bara att vänja sig. Poesi från eländets apostel! Måste tacka alla grisars flitiga arbete med anekdoter och musiktips grymt härliga inlägg. Ser fram emot att bläddra i vinylbackarna igen!

5 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Tom Robinsons Glad to be... en given herrmiddagsklassiker, brukar nynna på denna tunga låt på min arbetsplats, städerskorna tittar något snett och undrande. Höglund och Johan Johansson kommer till Åstols Rökeri i sommar, långt att åka men man vänjer sig.....
Kul inlägg

Jimmy

TP sa...

Vätternrundan!!!??
D va som fan. Stiligt!
En annan får ju ont i röva bara man tittar på en sadel.
Snygg koppling förresten med TRB å 30 mil på cykel. Du behöver inte vara rädd å böja dig efter tvålen i duschen efteråt. Du kommer inte känna nåt ändå!
Cykellåtar?
Kraftwerk spenderade 19 år på cykel istället för å spela in uppföljaren till Electric Café.
Bicycle race med Queen kanske.
Får fundera lite så kanske man kommer på någon mer. Gott att läsa ett inlägg från dig igen, Jonas!
Ps! Alla grisar har fått mail. Ds.

Gonzo sa...

Ja jävlar vilken macho du har blivit!!! Nästan som Max Schmeling.
En sjysst låt på temat cyklar.
Pink Floyd "Bike"

Jimmy Myhre sa...

My White Bicycle

Jimmy

TP sa...

Styr den opp.
Nä, den va dålig!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »