söndag, juni 29, 2008

Vad skönt att ha fel!!!!


Tänk att det kan vara skönt att ha fel ibland. Att kunna lägga sig ner och blotta strupen, ge sig totalt, underkasta sig för det som faktiskt är bra...fantastiskt jävla bra!! Jag dömde ut Band of Horses redan efter 20-sekunders lyssning. Hade jag fel?? Det är klart som amen i kyrkan. Band of Horses är ett av de bästa band jag hört på mycket länge.


Jag som självutnämnd expert även när det gäller fotboll hävdade högljutt att finalen mellan Betong Tyskland och passaisidledtråk Spanien skulle bli en final i klass med Italien mot Brassarna -94, en uppvisning i baklänges fotboll som tyskarna skulle vinna på en skenbensrensning i vanlig ordning. För att citera en känd svensk komiker som på 70-talet medverkade i ett mycket pedagogiskt barnprogram: FEL, FEL, FEL,FEL....Spanien spelade en underbar fotboll och tyskarna försökte så gott de kunde. Mitt hat mot spanien (sen de slog ut danskarna med 5-1 för hundra år sedan) är som bortblåst. Jag tycker att det här EM slutspelet har varit ett av de bästa (VM inräknat) slutspelet på mycket mycket länge.


För övrigt så vill jag tacka för en mycket trevlig fusion mellan grisar och Kind Of Blue i den verkliga världen igår kväll. (Vita män kan spela reggae eller hur Anders?)


ps. Två endagars pass till WOW hänger på kylskåpet.......de ni. ds

5 kommentarer:

TP sa...

Tack själv för en mycket trevlig sammankomst. Roligt å träffa herr Blå på riktigt. Otroligt nöjd att jag kunde sova utan att få svindel.
Riktigt bra match. Bästa finalmatchen på bra länge. Dessutom vann rätt lag. Synd bara att inte Senna fick avgöra med ett 2-0mål, det hade han varit värd. Konstigt egentligen att den viktigaste spelaren i offensiven är en defensiv spelare(Senna). Viva Espana!

Va gott att vi kommer med fullt!! manskap på WOW.

Anonym sa...

Låter bra Gonzo! Spanien har varit ljuvliga att se, vilket passningspel, framåt, bakåt, i sidled. Alltid på läppen, aldrig med känsla och avsikt. Man sitter och myser framför teven. Kul att du uppskattade det med, stort av dig att ändra uppfattning, det tyder på en öppenhet inför bra fotboll. Nästa (logiska?)steg är väl att du blir blåvit, det enda rätta egentligen, hehe. Fast det kanske är att hoppas på för mycket..

Tack för en riktigt trevlig afton. Kul att träffa en äkta skivgris, nu är det bara två kvar. TP; jag kan passa på att hälsa att jag nu sitter här med en splirrans ny diskografi om 20 stycken Dag Vag-plattor. Vita män kan lira reggae. Så nu har jag att göra i veckan. (Får väl ta träningsledigt, hmm.)

Viva España!

PS. Vad hette det där reggaebandet du tipsat om, TP? Det föll ur minnet. Skyller på ölen.

Anonym sa...

"Alltid" med känsla och avsikt, skall det vara...

//Anders

TP sa...

Aldrig med känsla och avsikt lät som den svenska backlinjen.

DREADZONE - bästa elektroniska reggaen som finns.
Kan vara svårt att få tag på. Hojta till så löser jag det.

Va glad jag blir! Först Smilla å Alva å sen du Anders. Dag Vag e i ropet igen. Transkontinental rockreggae!

Tack för Paddy! Har inte hunnit lyssna ännu.

Jimmy Myhre sa...

Tycker att det var dags för Spanien att vinna något stort, deras liga är en av Europas bästa men i dom stora turneringarna har dom haft det svårt, blir lite avis på er för lördagens träff, skulle gärna varit med men jag kunde inte ro iland det tidsmässigt, det kommer fler blåa tåg ??
Suveränt att du fick inhandlat biljetterna, nu jäklar skall det tryckas t-shirts

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »