onsdag, juni 04, 2008

Kiss och bajshistorier!!


Tjallaho på er i sommarvärmen!!

Har med stor förtjusning läst en del innlägg på en annan blogg ang. det otroligt roliga ämnet BAJS! Vår käre blogg kamrat beskriver vardagliga små anekdoter om sin 3-årige son och hans olika relationer till just BAJS! Man skrattar så man kiknar.

Jaha vad skall man då bidra med när man snart har tonåriga döttrar hemma som i.o.f. har en väl utvecklad bajshumor men kanske inte kläcker så roliga kommentarer om ämnet.

I allafall så åkte jag och min familj till Oslo för att betitta en av hårdrockens absolut största cirkusartister nämligen KISS. Förväntningarna var inte så höga med tanke på att två orginalmedlemmar numera är ersatta av andra musiker men med samma sminkning. Men det var skitbra!! det är bara och lyfta på den griniga gubbhatten för fenomenet KISS. De bjöd på allt man kunde förvänta sig, bomber, rök, blod, raketer, och genuin spelglädje. Dessutom lyckades min sambo och äldsta dotter fånga ett plektrum från Paul Stanley. De ni!! ja ja ja bara för att retas med min övriga familj lägger jag här ut ett klipp med(orginal) Ace från -77 . Man blir förvånad att han fixar att spela med tanke på att han troligen har mer promille i kroppen än en samling alkisar i Nordstan.

Håll till godo folk.

3 kommentarer:

TP sa...

Vet ni att Kiss har uppträtt i Jörlandagården?
I alla fall tyckte fyra klasskamrater att dom va lika tuffa när dom framförde Deuce playback inför hela klassens förfasade släkt. Råckänråll!
Att Speedy Gonzales med Pat Boone kördes som extranummer känns inte lika tufft, så d pratar vi tyst om.
Hade ändå velat se Kiss som trots allt har snurrat friskt på talriken genom åren, inte minst Destroyer.

Jimmy Myhre sa...

Har även jag njutit av Anders (Mr Blue) kåserier kring bajs och familjeliv, så roligt att man sträcker sig i tånaglarna, Kiss är ju en grupp som troligtvis ingen kan ha missat, kommer ihåg bröderna bus vaga sminkningsförsök att efterlikna dessa fantomer, vi såg väl antagligen ut som ersättare i någon avslagen uppsättning av musikalen Cats men vad gör det ??
Kul att konserten var bra, speciellt med tanke på förutsättningar. En del gubbar kan fortfarande.
Alkohol ?? Nä kan det vara sant ??

Jimmy

Anonym sa...

Låter som en trevlig konsert. Det är hårda gubbar, Paul och Gene!

Väldigt roligt att höra att ni uppskattar mina vardagskåserier. Materialet är närmast ändlöst, tvååringar är gränslösa, det händer och sägs roliga/bisarra saker mest hela tiden. Senast idag fick sonen för sig att han prompt skulle ta mig på "pillesnoppen". "Nehej, den tar du inte på", sa jag. "Jo..vill ta på den", blev svaret. "JAG VILL INTE DET!!", sa jag argt. "Jo, du VILL", fick jag till svar.

Ja, jävlar, om ungen börjar dilla på dagis är man en hårsmån från ett allvarligt med socialen...

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »