måndag, juni 16, 2008

Skivrunda och Unge Neil


En utebliven måndagsträning öppnade upp för en gammal hederlig skivrunda, att sedan få se den nästan andliga bokningen på Way Out West, Neil Young gjorde att dagens vedermödor snabbt glömdes bort. Vilken bokning, en av rockens riktigt stora ikoner kommer till Slottskogen i Götet. Mmmmmmmmmmmmmmmmm

Tillbaks till skivrundan, Bengans råkade ha utförsäljning vilket givetvis gladde oss hungriga skivgrisar. Hittade några roliga fynd :

Fleetwood Mac - Rumours 29 kr (helt nytt album, vinyl)
New Order - Power Corruption And Lies 29 kr (helt nytt album, vinyl)
New Order - Low Life 29 kr (helt nytt album, vinyl)
The Damned - Final Damnation 59 Kr (DVD)

Skivorna finns troligtvis i samlingen någonstans men ack så sönderspelade.
Kul med vinylen, kommer ni ihåg det härliga släpljudet när skivan tas ut för första gången, statisk gudomlighet.
Måste dessutom givetvis lägga med några klipp från Neil Young.
Ha det....
Hey Hey, My My
Rockin' In the Free World

5 kommentarer:

Anonym sa...

Äh vaffan, 29 spänn för Rumours. Det är ju som hittat. Nu är det jag som pallrar mig iväg och skaffar en vinylspelare.

Jimmy Myhre sa...

För min del har vinylen fått en nytändning, på kvällarna brukar jag och min äldsta dotter spisa gamla hederliga vax på stadig volym, hon gillar när det snurrar runt. Skall inhandla mig en riktigt fin skivspelare när mitt spelrum i källaren är klart, nu använder jag en gammal som börjar sjunga på sista versen.

Anonym sa...

Verka vara något som går - min skivspelare gick sönder för att par veckor sedan! Av någon anledning känns det bättre än någonsin att lyssna på vinyl.

Var nära på att köpa "Rumours" för att tag sedan, men jag har aldrig riktigt fastnat för Fleetwood Mac.

TP sa...

Skivrunda! Det var som att återse en kär gammal vän.
Ingen vinyl för mig denna gång men väl en dvd med Moby och en livetrippelcd med klassiska Nice's reunion 2002.
Rumours - skilmässoalbumet över alla andra. Två pars separationssvårigheter med Mick Fleetwood i mitten som medlare, tröstare och påsättare!
Gorillan å alla andra! Håll utkik efter inlägg om ursprungsuppsättningen av Fleetwood Mac som jag håller på å filar på.

Jimmy Myhre sa...

Vinylmania !!!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »